FAQ (Soal Jawab)
1.Kenapa transaksi jualan topup saya gagal ?
Jawaban
Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
· Prepaid handfone anda habis.
· Modal topup anda habis.
· Pin atau password anda sedang diblock
· Pin atau password anda salah.
· Kod produk salah.
· Nombor fone pelanggan tidak sah atau tamat tempoh.
· Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
· Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no server
· Sms yang anda hantar tidak sampai ke no server atau tersalah hantar
2.Adakah modal topup saya akan hilang dalam waktu tertentu?
Jawaban
Modal topup akan hilang nama anda akan dibatalkan dari senarai agen kami jika selama 12 bulan berturut-turut anda tidak aktif menambah modal dan membuat jualan.peringatan SMS akan dihantar terlebih dahulu.
4. Dalam 24 jam apakah saya dapat melakukan pembelian prepaid lebih sekali dengan nilai dan kepada nombor fone yang sama?
Jawaban
Kod dan nilai prepaid yang sama untuk nombor fone yang sama hanya boleh topup sekali sahaja dalam jangka masa 24jam.ini bagi mengelakkan agen tertopup dua kali.
5.Modal kredit agen/dealer berkurang,sedangkan transaksi belum masuk?
Jawaban
Topup pelanggan sedang 'processing' jika topup gagal modal kredit agen akan refund semula.